حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

با چه روش‌هایی می‌توانیم تقویت مو شگفت انگیز داشته باشیم؟

تقویت مو روش

امروزه استفاده از روش‌های تقویت مو در بین خانم‌ها و آقایان بسیار رایج شده است که البته دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد. یکی از اصلی‌ترین دلایل همان ریزش مو است. اگر از روش‌های طبیعی و خانگی تقویت مو به درستی استفاده شود نه تنها می‌توان از ریزش بی رویه مو جلوگیری کرد بلکه موهای پرپشت جزئی از زیبایی ظاهری شما خواهد بود. اما قبل از اینکه چند روش طبیعی تقویت مو را معرفی کنیم، دلایلی که باعث ریزش مو می‌شود را به شما می‌گوییم.

دلایل ریزش مو به صورت مختصر:

  • بیماری‌های غدد فوق کلیوی و بیماری دیابت
  • کم خونی و کمبود آهن در بدن
  • رعایت نکردن مراقبت از موها مانند بستن سفت آن‌ها و تحت فشار قرار دادن
  • استرس های روحی و روانی
  • مصرف انواع دخانیات مانند سیگار و قلیان
  • مصرف داروهایی که عوارض دارند
  • عوامل ارثی مانند اینکه سابقه تأسی در خانواده وجود داشته باشد
  • عوامل هورمونی
  • کمبود ویتامین B
  • مصرف بیش از حد ویتامین A
  • استفاده از شامپوهای نامتناسب و ناهماهنگ با مو
  • رنگ کردن بیش از حد موها
  • استفاده زیاد از سشوار و اتو مو
اتو کشیدن مو مراقبت از مو تقویت مو

راهکارهای طبیعی و خانگی برای تقویت مو

بعد از اینکه دلایل ریزش مو را در خود کشف کردید حال وقت آن است که سراغ روش‌های تقویت مو طبیعی بروید که مورد تأیید نسخه‌های طب سنتی نیز می‌باشد.

استفاده از مواد غذایی برای تقویت مو

استفاده از مواد غذایی چه به صورت ترکیبی برای ماسک مو و چه به عنوان غذا و خوراکی یکی از روش‌های طبیعی برای تقویت موها به حساب می‌آید. در ادامه با چند تا از روش‌های طبیعی تقویت مو آشنا خواهید شد.

مواد غذایی

سیب زمینی: ماده‌ای به نام آنتی اکسیدان در سیب زمینی وجود دارد که به رشد و تقویت موها کمک می‌کند.

تخم مرغ: حاوی زینک، پروتئین، آهن و سلنیوم است که به موها اکسیژن لازم و کافی را می‌رساند.

ماهی: این ماده غذایی سرشار از ویتامین D و امگا ۳ است به‌خصوص اگر در آب‌های آزاد صید شده باشد.

ویتامین B: انواع مختلفی از ویتامین B وجود دارد که B2 مستقیماً به ریزش و یا تقویت مو ربط دارد. به ویتامین B2 ریبوفلاوین هم می‌گویند که در تخم مرغ و شیر وجود دارد. این ویتامین بیشتر در لبنیات وجود دارد و می‌توانید با مصرف لبنیات به تقویت مو و رشد آن کمک کنید و از ریزش مو جلوگیری کنید.

گردو: مغز گردو حاوی ویتامین E و بیوتین است که به زیبایی مو و حتی پوست شما کمک می‌کند.

حبوبات و سبزیجات: اکثر سبزیجات که با برگ‌های سبز تیره هستند بسیاری از ویتامین‌های لازم برای رشد و تقویت مو را در خود دارند.

کلیدواژه : ریزش مو
مدیر کیاوین
ارسال دیدگاه
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
X